Vit choklad cheesecake (personlig favorit)

Denna cheesecake är nog den godaste  jag gjort. Barnens farmor brukade göra en som är ännu godare med vitchoklad,den slår alla cheesecakes med hästlängder..Hittar dock inte receptet på den,så ska ta och be om de framöver,tror jag🙂 Sålänge så nöjer vi oss med denna ..

Recept:
400g philadelphiaost
4 ägg
0.5 dl socker
200g vit choklad
150g digestivekex
100 g smält smör
1.5dl creme fraiche
Gör såhär:
1.Smula digestivekexen och blanda med de smälta smöret.
Tryck sen ut blandningen(så det täcker botten) i en form med avtagbara kanter och förgrädda vid 175grader i ca 3-4 min
2.Smält den vita chokladen,antingen i micron eller över ett vattenbad
3.Blanda Philadelphiaosten med socker och rör till en jämn smet.
4.Blanda i äggen( ett i taget).
5.Häll i den smälta chokladen under omrörning.
6.Häll smeten över digestivebotten och grädda i 110grader i 50min
7.Täck kakan med creme fraiche och grädda i ytterligare 10min.
wpid-2013-03-31-14.37.23.png
Severas kall  (Går även bra att frysa)
Published in: on 31 mars, 2013 at 14:42  Kommentera  
Tags:

Berätta vad du Tycker/Tänker och Vill..

