GÖR MJUKGLASS HEMMA!

Jag blev utvald som en av 200 bloggare att testa sommarens glassigaste nyhet Arla Köket Mjukglass.

wpid-IMG_20130530_144320.jpg

Jag har valt att testa Jordgubb och Vanilj och till min hjälp har jag mina barn och Sambo. Vi valde att först prova jordgubb och att göra den i både strut och skål,glassen stod längre än 3 1/2 timmar i frysen,då vi inte var hemma och var därför lite svår att vispa och få till först,men efter mycket om och men blev den tillslut som mjukglass,dock hade jag bara en liten sprits,så det var väldigt svårt att spritsa till det snyggt,men har man en större,så är det nog inga problem,den smälter även väldigt fort när man väl fått till den,så det gäller att äta snabbt.😉 Tänkte prova Vanilj senare också och då inte ha den inne längre än 3 1/2 timmar i frysen,för att se om den är lättare att vispa då.

wpid-pic20130531173155.jpg

(Vi valde att dekorera med mini marshmallows,tuttifrutti sås och strössel)

UPPDATERING: Oj vilken skillnad det var när man tog ut den ur frysen efter 3 1/2 timmar,den var mycket lättare att vispa. Så nu blev det genast mycket lättare att göra glassen,måste hitta mina andra spritsar i stl större,så man kan spritsa glassen bättre. Man kan ju inte äta mjukglass utan att spritsa den.😉

wpid-IMG_20130601_221610.jpg

Mer om hur man gör och vad man kan dekorera med,kan du hitta på arla.se

Mitt betyg på glassen blev helt klar ett stort G,den är lätt att göra och den smakar precis som mjukglass ska smaka.

Published in: on 3 juni, 2013 at 14:22  Kommentera  
Tags: ,

Berätta vad du Tycker/Tänker och Vill..

