Det är helt sjukt vad saker man har!

Vi är mitt uppe i flyttkaos här och håller på att rensa, bland saker som bara kastats ner i påsar och kartonger vid första flytten.Alltså saker som vi inte haft en aning om på över 3år (!) För att vi inte har orkat att kolla igenom allt,men nu jäkla skulle vi rensa,så vi inte drar med oss massa skit även denna gången..Iaf så hällde jag ut TVÅ över fulla sopsäckar med barnkläder från bla, Molo,Ej sikke lej, p.o.p , Hummel,IdaT,Katvig, Nova Star,småfolk med flera,med flera .. TVÅ JÄVLA SÄCKAR, MED DESSA  MÄRKESKLÄDER?! Även massor av kläder från Lindex. Behöver jag nämna att jag blev extremt chockad över att hitta dessa kläder igen, och flashas tillbaka till tiden då jag var så sjukt jävla shoppingberoende.. Hur mycket pengar har jag egentligen lagt på alla dessa kläder?! 12 000:-? 15 000:-? 20 000:-?Jag vet inte,helt sjukt är det iaf. Vissa kläder har fortfarande lapparna kvar och mer än hälften känner man är helt nya och aldrig använda,det är så mycket kläder så dom hann aldrig använda alla innan dom blev försmå.. VAFAAN?! Jag har fan ångest över detta nu! Varför sa ingen något? Varför gjorde ingen nått? Varför gav ingen mig en fet jävla smäll eller nått?! Jag vet fan inte vad jag ska göra med alla kläderna,just nu håller jag  på att tvätta upp dom,så det hänger barnkläder i hela lägenheten nu och det börja bli ont om plats att hänga på.😕 Lite kommer jag lägga undan,ifall F och L vill ha dom när dom får barn,en del kommer jag ju såklart att använda på T..Men fan om han ska hinna använda alla dessa innan han växer ur dom,får jag nog byta kläder 6-7 gånger om dagen på honom. Så kanske jag ska sälja lite?! Men så är dom ju så himla fina,älskar bla molos motiv, har så himla svårt för att göra mig av med saker,får sån himla separationsångest och tänker att kanske,kanske behöver man dom framöver .. (vilket är helt osannolikt,men iaf)

Det är inte bara kläder som kommer fram nu,det kommer även fram MASSOR av skor,aldrig sett på maken,jag använder ju inte ens så mycket skor.(men jag har en svaghet, för att köpa).Hittade några ,adidas,puma och converse i stl 25-26 som jag ska spara till Theo..Conversen är kanske använda en gång eller nått?!

Fyfarao vad grejer man samlar på sig egentligen,det är saker precis över allt just nu och det tar aldrig slut,hut mycket man än packar,rensar och plockar så syns det fasen knappt.. Hittade även massor av fina kläder som N har haft,som F säkert kan ha nu.. Har leksaker och gosedjur till gudas förbannelse,kanske skulle ta och skänka bort en massa?!  Finns ju så himla många behövande, som kan har bättre nytta av alla leksaker och gosedjuren..Vad tror ni? Har ni förslag på nån bra organisation som man kan skänka allt till? Vill dom ens ha gosedjur och leksaker? Vad vill dom ha för kläder? spelar stl någon roll? …Hmm Får ta och kolla upp detta lite närmare..

One CommentLämna en kommentar

  1. Hej gumman! Eftersom jag är precis tvärtom o inte har några problem att göra mig av m saker,så är ett gott råd att själen blir så mycket lugnare när man inte samlar på o behåller saker man inte behöver! Spara ett speciellt klädesplagg för varje barn o ett par skor! Deras första kanske!? Gör dig av med resten! Brukar kännas jättebra! Leksaker kan man m fördel skänka till Stadsmissionen,där dom gör enorm nytta för dem som inte har det lika bra! Stor Kram!🙂


Berätta vad du Tycker/Tänker och Vill..

