Att njuta av lugnet & tystnaden.

Fan vad jag trivs med att jobba natt! Det är den enda tiden på dygnet som ingen tjatar eller klänger på mig. Det är precis tyst och lugnt i hela huset. Jag får chansen att bara vara och göra sånt JAG vill,utan att det är någon som gnäller,skriker eller bråkar på mig. Även om allt jag gör måste vara tyst,så jag inte väcker någon,så är det ok. Jag kan läsa,kolla på filmer som jag vill se eller spela meningslösa spel på mobilen och surfen. Allt kan jag göra i lugn och ro,utan stress och ständig känsla av att nån ska hoppa på datorn eller slita boken ur handen på mig. Tror inte det behövs fler förklaringar,till varför jag gillar att jobba natt.

Vad jag däremot inte gillar, är att när morgonen kommer och mitt pass är slut. Då är jag nått så extremt trött, och eftersom att det finns en liten 2 åring i huset,som ännu inte fått dagisplats. Så blir det svårt för mig att sova,då hans pappa inte alltid är lika samarbetsvillig..Så om jag har tur,så är pappan medhjälplig och tar mini,annars får jag iaf sova 1-2 timmar på fm,när mini sover. Detta leder tyvärr till extremt dåligt humör och ständig irritation..Tänk själv,att sammanlagt bara fått sova 4-5t immar på fem nätter. Humöret och psyket tar stryk! Men det är bara varannan vecka som jag jobbar natt.Andra veckan jobbar jag kväll,så då får jag ju iaf sova om nätterna,även om jag föredrar tystnaden och lugnet om nätterna…Ibland😉

Inatt är jag trött,hade faktiskt hellre legat och sovit nu..Fem nätter i rad,är inte att rekommendera..Femte natten är man inte helt klar i skallen faktiskt..Men tyst och lugnt är det,även i natt.🙂 Hade lite sällskap av mini vid ett tiden,men efter ett blöjbyte och en flarra välling,så sa han God natt igen..🙂

Published in: on 21 december, 2013 at 02:57  Kommentera  

Berätta vad du Tycker/Tänker och Vill..

